Strategia mikroprzedsiębiorstw w praktyce
Dlaczego nawet najmniejsze firmy potrzebują strategii i jak świadome planowanie wpływa na ich rozwój? O tym, jak w praktyce wygląda zarządzanie strategiczne w mikroprzedsiębiorstwach oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się dziś przedsiębiorcy, opowiadał w Radiu Fama dr hab. Piotr Walentynowicz, prof. UP z Zakładu Organizacji i Zarządzania – gość najnowszego odcinka „Radiowej Akademii Instytutu Zarządzania”.
Nasz ekspert przybliżył słuchaczom rolę strategii oraz znaczenie zarządzania strategicznego w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Podczas rozmowy wyjaśnił, na czym polega zarządzanie strategiczne, czy każda organizacja – niezależnie od skali działania – musi posiadać strategię. Mówił też o tym, jakie wyzwania niesie strategiczne zarządzanie w warunkach wysokiej zmienności otoczenia oraz jakie korzyści daje strategiczne myślenie i planowanie w najmniejszych firmach.
Prof. Walentynowicz zwrócił również uwagę na to, że w mikroprzedsiębiorstwach, gdzie decyzje często podejmowane są szybko i intuicyjnie, nawet proste działania oparte na myśleniu strategicznym mogą zwiększyć konkurencyjność firmy.
Audycja została zrealizowana w ramach przedsięwzięcia „Społeczna odpowiedzialność – oddziaływanie regionalnych uczelni wyższych jako czynnika stymulującego międzypokoleniową aktywność społeczną – Uniwersytet Aktywny 5 plus”, finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

